Mentőöv bizonytalankodóknak

Azok, akik budapesti vagy gödöllői nyelviskolánkba ellátogatnak, leggyakrabban azért választanak minket, mert a hagyományos nyelvtanulási módszerekkel nem jártak sikerrel. Van, aki évekig tanult egy-egy nyelvet az iskolában, de később egyáltalán nem tudja hasznosítani az ismereteit, nem tud beszélni az adott nyelven. Mások sorra buknak el a nyelvvizsgán, vagy esnek kétségbe, ha a munkahelyükön nem csak magyarul kell kommunikálniuk.

A nyelvvizsga ma már elengedhetetlen a diplomához; a (papírral is igazolható) nyelvtudás pedig nagyon fontos a munkaerő-piaci érvényesüléshez is. Sokan kétségbeesésükben különböző felmentéseket próbálnak szerezni a vizsga alól, esetleg illegális módszerekhez folyamodnak – pedig egy nyelvet megtanulni sokkal egyszerűbb, mint gondolnánk. Nyelviskolánkban a bizonytalankodóknak is igyekszünk segíteni.

Tévhitek a nyelvtanulásról

„Nincs nyelvérzékem, nem tudok nyelveket tanulni.”

Ha ez valóban így lenne, akkor Ön az anyanyelvén sem tudna megfelelően beszélni! Mindannyian nyelvtudás nélkül születünk, ráadásul úgy, hogy a minket körülvevő világról is csak nagyon keveset tudunk – nagyjából 5 éves korunkra azonban már tökéletesen megértetjük magunkat a környezetünkkel.

A nyelvtanulás képessége mindenki számára adott, sokan csupán azért küzdenek problémákkal, mert nem a megfelelő módszert választották. Az iskolában leggyakrabban alkalmazott nyelvtanítási technikák nagyon eredményesek azoknál, akik könnyen sajátítanak el szabályokat, türelmesek, és jól tűrik a sorozatos kudarcokat. Vannak azonban, akiknek kreatívabb, természetesebb módszerekre van szükségük. Budapesti és Gödöllői nyelviskolánkban őket is igyekszünk megszólítani.

„A magyarok hátrányban vannak, mert a mi nyelvünk nem hasonlít egyik nyelvhez sem.”

Az anyanyelvén mindenki tökéletesen beszél, bármilyen összetett nyelvtani szabályokra legyen is szüksége a kommunikáció során. Természetesen azok, akik olyan nyelvet tanulnak, amelyiknek a szerkezete, a szókincse közelebb áll az anyanyelvükhöz, bizonyos szabályokat könnyebben megtanulnak, néhány akadályt könnyebben vesznek. A nyelvhasználat sikeressége azonban nem csak a nyelv törvényszerűségének az ismeretén alapul.

A nyelvtanuláshoz rengeteg olyan készségre van szükség, amely minden nyelvtől független: kreativitásra, a szabályok rugalmas alkalmazására, jó problémamegoldó-készségre. Ezek a készségek függetlenek az anyanyelvtől, és nagyon nehéz lenne őket az osztályteremben elsajátítani – viszont bárki számára adottak, függetlenül a műveltségtől, az iskolai végzettségtől, vagy éppen attól, melyik országban él az illető.

Nyelvoktatási módszerünk abban különbözik az általános technikáktól, hogy olyan környezetet teremtünk, ahol bátran alkalmazhatja, fejlesztheti ezeket a képességeit. Megnyugtató környezetben, személyre szabottan, a saját tempójában tanulhat, így mindig arról az oldaláról közelítheti meg a nyelvet, ahonnan Önnek a legegyszerűbb.

„Ennyi idősen, mint én, már nem is érdemes elkezdeni!”

Sosem késő! Az idő múlásával nem a nyelvtanulási képességeinket veszítjük el, egyszerűen csak rengeteg olyan rutint felejtünk el, amelyek iskolás korunkban még az életünk részei voltak. Amikor iskolába jártunk, egy idő után természetessé vált számunkra, hogy követnünk kell a tanár magyarázatát, hogy jegyzeteket kell készítenünk, hogy rendszereznünk kell a tanulni valót és az elvégzendő feladatokat.

Ha a munkánk, mindennapjaink során ilyen jellegű tevékenységekre nincsen szükségünk, lassan elfelejtjük azokat, és új rutinokat tanulunk meg helyettük. Aki idősebb korában ül be a hagyományos iskolapadba, gyakran valóban kellemetlenül érzi magát, esetleg úgy gondolja, hogy visszafejlődött, pedig erről szó sincs – egyszerűen csak hirtelen olyan képességekre van szüksége, amelyeket évek óta nem gyakorolt. Pedig az önbizalom elengedhetetlen az eredményes nyelvtanuláshoz.

A mi nyelvtanítási módszerünk azért is ideális, mert nem a hagyományos, osztálytermi oktatásra épül, tehát mindenki számára egy egészen új szituációt jelent. Az egyéni oktatásnak köszönhetően nálunk nincsenek kudarcok, nincsenek versenyhelyzetek – mindenki ellazulva, a saját tempójában tanulhat, ráadásul egy természetes, mindenki számára megnyugtató tudatállapotban.